چطور دامنه رایگان ثبت کنیم؟

برای ساختن فیلترشکن باید دامنه ی (دومین، یا آدرس اینترنتی) داشته باشید. در این پست به طور مشروح و تصویری نشان می دهیم که چطور به راحتی می توانید چند دامنه رایگان ثبت کنید.

سرویس های مختلفی هستند که دامنه ی رایگان ثبت می کنند از جمله co.cc و cz.cc. در اینجا روال ثبت دامنه با پسوند co.cc را با نشان می دهیم:

- به وبسایت co.cc بروید و Create New Account را کلیک کنید:

- فرم ثبت نام را پر کنید. (اصلا لازم نیست از اسم و مشخصات واقعی خود استفاده کنید). سپس I accept the Terms of Service را تیک بزنید و دکمه Create an account now را کلیک کنید:


- مرحله ی تأیید ایمیل وجود ندارد و مستقیما به این صفحه ثبت دومین هدایت می شوید. در اینجا روی Getting A New Doamain کلیک کنید:



- یک نام دلخواه وارد کنید و دکمه Check Availability را بزنید (معمولا دومین های کوتاه تر از ۵-۶ کاراکتررایگان نیستند):

- در صورتی که دومین مورد نظرتان در دسترس و رایگان باشد پیامی مانند شکل زیر می گیرید. ( برای برخی نام های سرراست دامنه های co.cc رایگان نیستند). دکمه زرد را کلیک کنید :


- در صفحه بعد دکمه Set up را بزنید تا به مرحله نهایی بروید. در اینجا به شما گفته می شود که ست آپ ممکن است تا ۴۸ ساعت طول بکشد اما معمولا خیلی زودتر از این دومین قابل دسترس خواهد بود.

- نوار آبی Name Server را کلیک کنید:


- حال می توانید Name Server های خود را وارد کنید. این Name Server ها را می توانید از سرور اینترنت خود بپرسید.معمولا دو آدرس به شکل ns1.blabla.com و ns2.blabla.com هستند که blabla نام شرکت سرویس دهنده ی سرور است. این نام ها دامنه را به آی پی سرور شما ارجاع می دهند. پس ورود نیم سرورها دکمه Set up را بزنید:


- در مرحله ی آخر مثل تصویر زیر OK را بزنید:

- خب دامنه شما ثبت شد. حال باید از چند ساعت صبر کنید تا این دامنه در سرورهای DNS بین شما و سرور شرکت کره ای co.cc گسترش یابد. برای اینکه ببینید که آیا دامنه تان قابل دسترسی شده یا نه آدرس آن را در مرورگرتان وارد کنید. اگر به سایت co.cc منتقل نشدید بدان معناست که دامنه تان آماده است.

مراحل ثبت دامنه در همه ی سرورها کمابیش به همین روال است. یعنی اول باید namserver های خود را بدانید. بعد در سایت رجیسترار (ثبت کننده) یک اکانت باز کنید. جستجو کنید که دامنه مورد نظرتان قبلا ثبت شده یا نه و اگر دامنه در دسترس بود آن را ثبت کنید و nameserver های خود را به سرور خود رجوع دهید.

در مرحله بعد می توانید به کمک این دامنه، برای خود یک سایت پروکسی بسازید. روش نصب پروکسی را در اینجا ببینید.

۵ نظر:

Unknown گفت...

با سلام
من فقط یه هاست کوچیک میخوام که phpproxy رو پشتیبانی کنه
هاست رایگانی هست ؟
اگر معرفی ذکنید ممنون میشم

Proksis گفت...

لیست هاستینگ های رایگان را اینجا ببینید:

http://www.freehostsfinder.com/top_10_user_rating.php?pages=1

البته هیچ کدام از اینها رسما اجازه ی نصب پروکسی را نمی دهند ولی ممکن است یا چشم پوش کنند یا مدتی طوی بکشد تا پروکسی را کشف کنند و حساب تان را ببندند. این تا حدی بستگی دارد که استفاده تان تا چه حد از منابع (رم و پهنای باند) سرورشان را مصرف می کند. بهترین راه این است که خودتان چند جا را تجربه کنید. به قول معروف: سنگ مفت گنجشک مفت!

ناشناس گفت...

agha in raveshi ke inja gofti
mese inke alan javab nemide
ye refresj bokon matlabeto

Proksis گفت...

دوست عزیز این روش کاملا جواب می ده. ما بیشتر دامنه پروکسی های خود را به همین روش ثبت می کنیم. در مورد تنظیم نام- سرور، اگر برای درخواست پروکسی از بی فیلتر.نت می خواهید در حال حاضر نام-سرورها اینها هستند:

ns1.praksi.com
ns2.praksi.com

ناشناس گفت...

سلام
بابت این همه اطلاعات مفید متشکرم
فقط یک سوال من وقتی میخوام دمین بسازم از اونجایی که دمین را چک میکنه به بعد دیگه صفحه لوید نمیشه

متشکرم